خرید غذای سالم، دغدغه بسیاری است. ویژگی ها و خواص غذایی مانند آرد ارزن و ارزن پوست کنده به درمان احساسات و ارتباط مغز-روده ما کمک می کند.

آیا می دانستید چقدر نوع غذا مصرف ما بر مغز، احساسات و سلامت ما اثر دارد؟ آیا سازو کار علمی برای توضیح آن وجود دارد؟ در ویدیو حدودا دو دقیقه پایین به روشنی این موضوع تشریح و نشان داده شده است.

محققان دانشگاه دوک، مدار عصبی را درون بدن انسان شناسایی کرده اند که روده را به مغز متصل می کند. این مسیر توسط یک سیناپس منفرد کشیده شده است. در این مسیر سیگنال از روده به مغز در 100 میلی ثانیه منتقل می‌شود. این مسیر تازه کشف شده احتمالاً توسط پاتوژن ها مورد سوء استفاده قرار می گیرد و تقریباً به طور قطع به درمان های جدیدی منجر خواهد شد.

چرا این مسیر مهم است؟

این تحقیقات به ما یاد می‌دهد چگونه مغز را از طریق غذا و روده درمان کنیم. محققان بر روی تشریح مدارهای عصبی که سیگنال‌های غذا و/یا باکتری‌های روده را به ورودی‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند تمرکز کرده اند. این سیگنال ها مانند میل به غذا خوردن را تعدیل می‌کنند. این آزمایش بر اساس تخصص چند رشته ای در ژنومیک ناقل ویروسی، فیزیولوژی عصبی، فنوتیپ رفتاری، کشت ارگانوئید و تصویربرداری عصبی بنا شده است.

با توجه به اینکه میکروبیوم روده شما بر همه چیز، از سیستم ایمنی گرفته تا پوست، عملکرد مغز و هضم غذا و حتی روحیه و سلامت روان شما تأثیر می گذارد، بسیار مهم است. این بسیار منطقی است که روده و مغز به هم مرتبط هستند. منظورم این است که روده شما باید به مغزتان بگوید که سیر هستید، مریض هستید، غذا می‌خورید، گرسنه هستید، و غیره. با تهیه استفاده مصرف و خرید عذای سالم مانند آرد ارزن و دانه ارزن پوست کنده شما در مسیر رژیم غذایی سالم گام بر می‌دارید.

خرید غذای سالم مانند ارزن

چرا خرید غذای سالم مانند ارزن؟ ارتباط مغز-روده

چرا خرید غذای سالم مانند ارزن؟ ارتباط مغز-روده

تصاویر این ویدیو فوق العاده است! ویدئوی جذاب، و واقعا نشان می دهد که چگونه مغز و روده به هم مرتبط هستند. وقتی افراد افسردگی و/یا اضطراب دارند، واقعا باید به سلامت روده خود نگاه کنند. این ویدیو بسیار کوتاه اما آموزنده است. در گذشته در مورد ارتباط روده و مغز شنیده ایم اما هرگز آن را نخوانده یا تحقیق نکرده بودیم. با این حال، پس از تماشای این ویدئو، خیلی ها قطعا تصیمی می گیرند در مورد این موضوع بیشتر تماشا کنند/بخوانند.

این ویدیو را حتما توصیه می کنیم. فقط 2 دقیقه از وقت خود را اینجا صرف دیدن این ویدیو که اختصاصا توسط ما زیرنویس شده است بگذارید و یک عمر از منافع آن بهره مند شوید. خرید غذای سالم مانند آرد ارزن دانه پوست کنده ارزن یکی از گرینه های جذاب برای کمک به داشتن زندگی سالم است.

با تهیه، مصرف، استفاده از غذای سالم و پیروی از رژیم غذایی سلامت محور شما در واقع راه جلوگیری از بسیاری از بیماری ها را یافته اید. خرید آرد ارزن یا ارزن پوست کنده با توجه به خواص و ویژگی های منحصر بفرد آن یکی از بهترین انتخاب های شما برای زندگی سالم است.

ارتباط روده مغز

ارتباط روده مغز یک مفهوم است که نشان دهنده ارتباط و ارتباط نزدیک بین سیستم گوارشی (روده) و مغز است. تحقیقات نشان داده است که فعالیت روده و ترکیبات شیمیایی موجود در آن می‌تواند تأثیر مستقیمی بر فعالیت مغز و حالت روحی انسان داشته باشد. این ارتباط دوطرفه است و هر دو سیستم می‌توانند به یکدیگر تأثیر بگذارند.

متن نوشتاری ویدیو

هر پرز با یک لایه اپیتلیوم پوشیده شده است.

این لایه از انواع مختلف سلول تشکیل شده است.

یکی از آنها، سلول انترو غدد درون ریز، بر خلاف بقیه است.

این حسگر روده ما است.

علاوه بر ارتباط از طریق هورمون ها، ما کشف کردیم که سلول های انترو غدد درون ریز نیز با اعصاب از جمله عصب واگ سیناپس می کنند.

ما آن سلول‌های غدد درون‌ریز را که با اعصاب سیناپس می‌شوند، سلول‌های نوروپاد می‌نامیم.

آنها محیط خود را حس می کنند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

آنها محرک های مکانیکی، حرارتی و شیمیایی مانند مواد مغذی یا محصولات جانبی باکتریایی را در مجرای روده احساس می کنند.

در داخل سلول‌های نوروپاد، سیگنال‌های محرک‌ها به پالس‌های الکتریکی کوچک تبدیل می‌شوند.

این پالس ها از طریق سیناپس ها به نورون وابران عصب واگ انتشار می یابند.

نورون های واگول اطلاعات حسی را به ساقه مغز منتقل می کنند و سیگنال های تولید شده در داخل روده کوچک را به مغز مرتبط می کنند.

اتصال سلول نوروپاد با عصب واگ به عنوان مجرای غذا در روده عمل می کند تا در عرض چند ثانیه بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد.

این ارتباط همچنین یک دریچه بالقوه برای پاتوژن های روده برای دسترسی به مغز است.

این دانش جدید پایه‌ای برای طراحی روش‌های درمانی برای درمان اختلالات مرتبط با تغییر سیگنال‌های روده-مغزی است.